SOCIJALNO PODUZETNIŠTVO

SOCIJALNO PODUZETNIŠTVO

Predavanje iz socijalnog poduzetništva za prvu grupu polaznika Centra kreativnih industrija, održala je mlada poduzetnica i edukatorica Maja Katinić Vidović. Maja iza sebe ima dugogodišnje iskustvo u radu s mladima i nedavno je osnovala obrt pod nazivom Wizard. Wizard je mala edutech tvrtka koja se fokusira na pružanje obrazovnih alata i rješenja tvrtkama i nevladinim organizacijama. Razvija rješenja e-učenja koristeći najnoviju tehnologiju, pomaže u razvoju L&D strategije i pruža obuku i savjetovanje.
Socijalno poduzetništvo poznato i kao društveno poduzetništvo, razlikuje se od klasičnog poslovnog poduzetništva u tome što osim profita i povrata ulaganja, svoju učinkovitost mjeri i kroz utjecaj na društvene promjene, te se bazira na održivosti.

Maja je na predavanju usporedila način na koji se reklamiraju poznati brendovi iz velikih kompanija koji se bave klasičnim poduzetništvom i kako firme, odnosno udruge koje se bave socijalnim poduzetništvom predstavljaju svoje proizvode. Iako su svi zamjetili kako se socijalni poduzetnici trude što bolje i jasnije predstaviti svoj društveno koristan i održiv proizvod, isto tako dalo se primjetiti i da su po pitanju marketinškog budžeta puno skromniji od velikih kompanija i zbog toga su još uvijek dosta nepoznati i neprivlačni širokoj javnosti.

Polaznici su se također upoznali i s karakteristikama socijalnog poduzetnika, te koji su koraci potrebni kako bi se pokrenula udruga/obrt koja se bavi socijalnim poduzetništvom.

Nakon toga je odrađena vježba gdje su polaznici osmislili svoj oblik socijalnog poduzeća vodeći se smjernicama:

  • ŠTO?  –  koji oblik socijalnog poduzetništva želite pokrenuti?
  • ZAŠTO? – što može biti korisno i uspješno? Što treba zajednici? Što je inovativno?
  • KAKO? – koji resursi vam trebaju? Kako ćete osigurati uspješnost? Koji će biti slogan?
  • KADA? – kada biste lansirali proizvod/uslugu? Koliko vremena vam je potrebno za to?
  • GDJE? – hoće li organizacija biti lokalna, nacionalna, međunarodna?

Mali obrti, udruge i zadruge koje se bave socijalnim poduzetništvom u pravilu ne ostvaruju veliki profit i većinom se oslanjaju na članarine, naplaćivanje usluga, prodaju proizvoda, korištenje materijalne imovine, korištenje nematerijalne imovine i investicija.

Dobar primjer socijalnog poduzetništva u Hrvatskoj ostvarili su Ikea & Kamensko, Rode, Hedona iz Križevaca i Proni Centar Osijek, pa ukoliko imate želju krenuti u tom smjeru, svakako ih istražite.

Jedno od idealnih riješenja, koji je u svom radu primjenila i Udruga (na)gluhih osoba Videatur, je korištenje sredstava iz fonova Europske Unije.

Više o fondovima Europske Unije može se pronaći na web stranici https://strukturnifondovi.hr/.

Odgovori

Zatvori izbornik