KORISNICI O PROJEKTU UKLJUČIVANJE GLUHIH I NAGLUHIH OSOBA U ZAJEDNICU VOL.2

KORISNICI O PROJEKTU UKLJUČIVANJE GLUHIH I NAGLUHIH OSOBA U ZAJEDNICU VOL.2

Osluškujući potrebe korisnika, dajemo sve od sebe da im se posvetimo na način koji njima najbolje odgovara. A kako ne bismo rad temeljili samo na pretpostavkama, napravili smo malu anketu postaviviši im par ključnih pitanja čiji odgovori će nam omogućiti da posao obavljamo još bolje.

Anketu je ispunilo 80% korisnika projekta.

Pa krenimo redom.

Na pitanje na koji način su dolazili do komunikacijskog posrednika/tumača prije nego su se uključili u projekt, 62% ispitanih je odgovorilo da do sad nije niti koristilo stručnog komunikacijskog posrednika, dok ih se 48% izjasnilo da su do sad pomoć pretežno tražili u Savezu gluhih i nagluhih grada Zagreba, no nažalost zbog velike potrebe za istima, nisu uvijek imali mogućnost koristiti uslugu tumačenjem kad im je bila potrebna.

Usluga Videaturovih tumača najviše im je pomogla u svakodnevnoj komunikaciji, unaprijedila im znanje znakovnog jezika i omogućila pristup velikom broju informacija do kojih im je bilo teško doći prije nego su počeli koristiti uslugu komunikacijskog posrednika.

Uslugu najčešće koriste na edukacijama, poslovnim sastancima, raznim konferencijama, obrazovnim instutucijama, bolnici i slično.

Ispitanici uslugu koriste i do nekoliko puta tjedno, a potreba za uslugom sve više raste jer se korisnici sve češće ohrabruju pristupiti raznim aktivnostima kojima nisu mogli prije besplatanog pristupa korištenju usluga kominikacijskog posrednika.

Zadovoljstvo projektom ističu svi ispitanici, ponajviše iz razloga što im omogućava gotovo potpun i ravnopravan ulazak u svijet čujućih, povećava njihovu angažiranost u društvu, dok im istovremeno povećava svijest o potrebi informiranja drugih gluhih i nagluhih o postojanju mogućnosti za stalni osobni i profesionalni rast i napredak bez obzira na njihov invaliditet.

Korisnici projekta također navode da su s tumačima i njihovom uslugom zadovoljni, a posebno personaliziranim pristupom i sistematičnošću u radu. Navode i kako se nadaju da će se usluga korištenja komunikacijskog posrednika moći nastaviti koristiti i nakon završetka projekta.

Najveći problemi s kojima se osoba oštećena sluha susreće je prije svega nerazumjevanje okoline i to većinom iz razloga što je njihov invaliditet najmanje „vidljiv“. Također navode da je ogroman problem i samo tržište rada koje je nedovoljno prilagođeno čak i visoko obrazovanim gluhim i nagluhim osobama.

Kao riješenje problema navode povećanje uključenosti čujućih osoba u svijet gluhih, posebno onih koji se nalaze na pozicijama od velike važnosti za razvoj gluhih, prije svega obrazovne institucije. Korisnici također navode kako bi sve udruge koje se bave radom s gluhima trebale u programu imati i tečaj HZJ-a koji bi bio besplatan i dostupan svima i da bi se na taj način povećao broj osoba osposobljenih za komunikaciju s gluhim osobama.

Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. u iznosu od 908.327,79 HRK. Intenzitet potpore iznosi 100%.

Trajanje projekta je 28 mjeseci.

Odgovori

Zatvori izbornik